Røntgenpåstander

Fra tid til annen ser jeg gjennom deg, eller du gjennom meg, eller kanskje gjennomskuer vi sammen en etablert sannhet.

onsdag, januar 11, 2006

Sed og slikt

I et nyhetsinnslag på tv, jeg tror ganske bestemt det var på NRK, ble det forleden dag fortalt om det økende antallet heterofile kvinner som reiser til Danmark for å la seg befrukte ad kunstige metoder. Dette er for så vidt ingen overraskende utvikling, all den tid lesbiske for lengst har sparket inn den samme døren.

Direkte oppsiktsvekkende er derimot tilbudet fra den omtalte klinikken i København. Reporteren kunne nemlig berette at man her kan insemineres med sed, en opplysning som umiddelbart kaller på de helt store betegnelsene. Jeg vil si det er en medisinsk sensasjon - intet mindre.

- Hva skal det være i dag da, frøken Andersen?
- To dråper moral, en skvett sed og en tår etikk, takk!
- Hva med skikk, ønsker De kanskje litt påfyll?
- Nei takk, er det penger til overs kan De heller avrunde med etikette. Og helt til randen av reagensrøret, om jeg tør be!