Røntgenpåstander

Fra tid til annen ser jeg gjennom deg, eller du gjennom meg, eller kanskje gjennomskuer vi sammen en etablert sannhet.

torsdag, mai 26, 2005

Nå snakker vi

Nå snakker vi. Nå føkkings snakker vi.

Denne typen deilig tekstfaenskap gir meg lyst til å fortelle deg om sist jeg drakk meg så dritings at jeg ikke så land på mange timer, altså langt-inn-i-neste-arbeidsdag antall timer, en arbeidsdag det følgelig ikke ble noe av, og om den ubeskjedne beskjeden på svareren hvor sjefen freste at jeg var observert møkkings i Tigerstaden klokka fire på natta og at det faen i helvete ikke holdt mål i det hele tatt, det er ikke lenge siden heller, men jeg skal beholde den historien for meg selv, faktisk hiver jeg den i søpla her hvor den kan ligge og fise på den skriftlige advarselen som lå og ventet på meg da jeg karret meg tilbake til jobben, type to-tre dager for seint, lissom.

Det er forskjell på en øl i lunsjen og en halvflaske whiskey til kvelds, trur jeg nok, men det er kanskje fordi jeg har lest det et sted, jeg veit ikke helt.