Røntgenpåstander

Fra tid til annen ser jeg gjennom deg, eller du gjennom meg, eller kanskje gjennomskuer vi sammen en etablert sannhet.

tirsdag, februar 15, 2005

Innbydelse

Fra et firma ved navn Confex har vi i dag blitt invitert til et todagersseminar med temaet: "Kommuniser bedre i nettmediet". Innbydelsen bærer undertittelen "Hvordan skrive for Web" (sic). Ifølge brosjyren skal det koste meg 9995 kroner å takke ja.

Da får jeg i så fall høre redaktør Gunnar Stavrum og informasjonsarkitekt Åge Wedøe fortelle meg hva de har lært så langt. Jeg setter i særdeleshet pris på dette punktet fra Wedøes forelesningsplan - og jeg siterer:

Fundamentale rammebetingelser - vis språkvett. Case
  • Generelle språkvettregler
  • Slik skriver du lange og kompliserte tekster for web
  • Engelsksyken - skriv norsk, kommuniser bedre


Interesserte skal vite at seminaret går av stabelen 30. og 31. mars i Oslo, og at et alternativt kurs fra samme arrangør er videregående engelsk for resepsjonister.