Røntgenpåstander

Fra tid til annen ser jeg gjennom deg, eller du gjennom meg, eller kanskje gjennomskuer vi sammen en etablert sannhet.

tirsdag, mai 25, 2004

Viljestyrke

Vi har alle en vilje. Én vilje, har vi, og denne kontrollerer vi som oftest selv.

Dersom du ikke får deg til å lese til eksamen, spise sunnere, kjøre saktere, banne mindre eller ringe hjem litt oftere, så skyldes det at du ikke vil det. Du kontrollerer selv viljen din. Og fordi vi må anta at mennesket først og fremst styres av viljen, er vi tvunget til å utlede at det du vil, det gjør du.

Jeg har stumpet røyken og kvittet meg med snusen. Dette vil jeg, derfor gjør jeg det.

1 Kommentarer:

  • At 23/7/04 00:26, Blogger ida said…

    Det er så slitsomt å lese sånne superfornuftige innlegg.

    Det som er enda mer slitsomt er at jeg måtte lage meg en egen blogg for å poste denne usle kommentaren.

     

Legg inn en kommentar

<< Home